Beden Eğitimi ve Spor (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimBeden Eğitimi ve Spor (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Süleyman Erim ERHAN Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceYüksek Lisans Derecesi
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıBeden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için adayların; a) Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Eğitim ve Sağlık Bilimleri Fakültelerinin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi, Spor Yöneticiliği, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi, Spor Bilimleri, Rekreasyon Bölümlerinden birinden lisans diplomasına sahip olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sözel, eşit ağırlıklı veya sayısal puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. b) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıBu programla; alanında uzman spor eğitimcilerinin mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik tezli yüksek lisans ile uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Milli Eğitim Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda üniversite ve özel spor tesislerinde, çeşitli alanlarda özelleşmiş spor merkezlerinde, spor klüplerinde ve üniversitelerin ilgili spor fakültelerinde ve yüksekokullarında akademisyen olarak görevlendirilmede öncelik sahibi olurlar.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; alanında uzman spor eğitimcilerinin mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik tezli yüksek lisans ile uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Milli Eğitim Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda üniversite ve özel spor tesislerinde, çeşitli alanlarda özelleşmiş spor merkezlerinde, spor klüplerinde ve üniversitelerin ilgili spor fakültelerinde ve yüksekokullarında akademisyen olarak görevlendirilmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almalar , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

 

 

Rol Yapma / Drama

 

 

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,

Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

 

 

Laboratuar

 

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

 

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,

özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

 

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

 

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
4-Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
5-Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
6-Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
7-Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
8-Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
9-Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
10-İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
11-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
12-Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
13-Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.

Müfredat

Beden Eğitimi ve Spor (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 09 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Araştırma ve Yayın Etiği 1 2 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Seçmeli Dersleri() 25
BESYL107 Antrenman Bilgisi 3 0 5
BESYL122 Antrenman Biliminde Güncel Konular 3 0 5
BESYL144 Çocuklarda Antrenman 3 0 5
BESYL110 Egzersiz ve Spor Psikolojisi 3 0 5
BESYL 156 Fitness Temelli Antrenman Uygulamaları 3 0 5
BESYL145 Kondisyon Antrenmanı ve Metodları 3 0 5
BESYL137 Olimpizm Felsefesi ve Modern Olimpiyat Oyunları 3 0 5
BESYL133 Spor Organizasyonları Yönetimi 3 0 5
BESYL113 Spor Tesisleri Planlaması ve İşletmeciliği 3 0 5
BESYL109 Yaşam Boyu Spor ve Egzersiz 3 0 5
Toplam AKTS: 40

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 05 Seminer 0 2 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 BAHAR YARIYILI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERSLER() 25
BESYL107 Antrenman Bilgisi 3 0 5
BESYL142 Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Güncel Konular 3 0 5
BESYL101 Bilgisayar Destekli Veri Analizi 3 0 5
BESYL 157 Performans Sporunda Kuvvet Çalışma Metotları 3 0 5
BESYL105 Psikomotor Gelişim ve öğrenme 3 0 5
BESYL 160 Sporda Alan ve Laboratuvar Testleri ile Sporcu Performansı Değerlendirmesi 3 0 5
BESYL132 Sporda Etik Değerler 3 0 5
BESYL115 Sporda Pazarlama Stratejileri 3 0 5
BESYL135 Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme 3 0 5
BESYL139 Spor Sakatlıklarından korunma ve Rehabilitasyon 3 0 5
BESYL130 Spor Sosyolojisi 3 0 5
BESYL138 Spor ve Egzersiz Fizyolojisi 3 0 5
Toplam AKTS: 40
Yıllık Toplam AKTS: 80

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 01 Tez Proje Önerisi 1 0 5
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 35

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 65